Katmandu 4,5 Januari

Donderdag 4 januari.

Vanmorgen eerst naar de Stupa Bodhnat, centra van Tibetaans boeddisme.Heel indrukwekkend, met allerlei monniken en gewone mensen die rond deze stupa liepen, er was ook een dagelijkse ceremonie.Daarna naar de hindoeïstische tempel Pashupatinath aan de Bagmarivier, hier vinden ook verbrandingen plaats.En toen nog naar de Apentempel,Swayambunath tempel. Het oudste boeddhistische complex. En daarna nog naar het Durbar Square, daar moesten tempels,paleizen en beelden zijn, maar door de aardbeving, waren veel tempels en het paleis ingestort, ze waren het wel weer aan het restaureren, maar dat duurt nog jaren. Zonde hoor, want het was dus een prachtig plein met eeuwenoude complexen, die nu allemaal beschadigd zijn. Ik zal ook nog wat foto's plaatsen.

Vrijdag 5 januari.

Vandaag naar Bhatapur geweest. Met de lokale gids, alle pleinen bekeken.Mooie tempels en oude gebouwen gezien, maar ook hier was veel vernield door de aardbeving en waten ze volop bezig met herstel. In deze wijk waren wel 400 mensen gedood.Rond half twee weer bij hotel en toen weer samen met het vaste groepje geluncht en daarna nog wat geshopt. Vanavond met zijn allen eten(nou ja er gingen twee niet mee). Heel lekker en gezellig gegeten. Kijk maar naar de foto. Nu de koffer pakken en morgen gaan we half tien richting vliegveld. We vliegen rond twaalf uur, dan zijn we om18.50 uur in Istanbul(lokale tijd). On 19.50 vliegen we dan naar Amsterdam en dan zijn we rond half tien op schiphol. Ik heb genoten van deze reis, maar het is ook wel weer fijn om naar huis te gaan. Het waren drukke drie weken met heel veel indrukken te verwerken, dus als ik thuis ben moet ik nog even bijkomen  hahahaha

Liefs Marjan

1. Symone De Jong:
    5 januari 2018
    Ja het zit er weer op, mooie reis heb je gemaakt. Goede reis terug. Liefs Symone
  2. Corina:
    5 januari 2018
    Oh zo herkenbaar weer deze foto’s! Inderdaad een prachtige reis, ben heel benieuwd naar al je foto’s. Goede reis terug! Xx
  3. Judith:
    6 januari 2018
    Goeie reis terug Marjan, hoop je snel weer te zien en te spreken. Groetjes Judith