30 en 31 dec.

31 december 2017 - Ratnanagar, Nepal

Vrijdag aangekomen in Nepal, na een hele dag in de bus. De volgende ochtend naar de plek geweest waar Boeddha geboren is, daarna met de bus door naar het Chitwan park, daar kwamen we om half twee aan en onderweg de besneeuwde toppen van de Himalaya gezien. Na de lunch gingen we met een gids het park in, eerst langs een olifanten farm, dat was eigenlijk wel zielig, die beesten stonden aan kettingen en werden vooral voor toeristen gebruikt,of als lastdier. Daarna mooie wandeling door het park en van heel dichtbij een neushoorn gespot. Ook krokdillen aan de overkant van de rivier. De foto's volgen nog, mijn mobiel heeft geen wifi, dus ik kan ze niet overzetten. Vanmiddag gaan we op jeepsafari door het park en deze ochtend ga ik even het dorpje in om te shoppen. Vanavond hebben we oudjaarsdiner en morgen vroegvertrekken we naar Pokhara.  Ik wens iedereen een fijne oudjaars avond en een goed begin in 2018. Niet teveel eten en drinken ( hier is geen wijn te krijgen, dus ik hou het bij de lime juice hahaha)                                                                                                    Liefs Marjan

1. Judith:
    31 december 2017
    Hoi Marjan, jij ook een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2018 toegewenst. En wat is het weer leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt zo onderweg, geniet nog even van je laatste week. Liefs Judith
  2. Corina:
    31 december 2017
    Hoi Marjan, Chitwan is echt prachtig misschien spot jij wel een tijger. Wij hebbenze wel gehoord maar niet gezien. In Pokhara is zeker wijn te krijgen :-) Dat is echt een superleuk stadje. Veel plezier vanavond en we wensen je een fantastisch 2018! Xx
  3. Symone De Jong:
    Hoi Marjan.
    Je reis schiet al aardig op. Wel leuk dat je ook dingen gaat zien waar Corina is geweest. Een goed uiteinde gewenst ook namens mamma.
    LiefsSymone
  4. Charlotte Winter:
    1 januari 2018
    Gelukkig Nieuwjaar!!! Geniet van het vervolg van je reis, het ziet er tot nu toe heel indrukwekkend uit!
    Groetjes van ons uit Krommeniedijk xx
  5. Marjan Stam:
    1 januari 2018
    Nu jullie ook gelukkig nieuwjaar. En voor mij is het aftellen. Morgen de zonsopgang zien met zicht op de Himalaya.Zit nu in Pokhara in Nepal.