6e dag

8 mei 2016 - Cabanaconde, Peru

vandaag zijn we naar de cañón de colca gereden.Prachtige rit. Via woestijachtig landschap in de Andes gekomen. Veel vicuna's alcapa's en lama's gezien in het wild.Vulkanen gezien en het hoogste punt was 4900 m. In Arequipa al coca bladeren ingeslagen en coca snoepjes om de hoogteziekte tegen te gaan. Erg veel lol gehad, toen we uitleg kregen hoe je de cocabladeren moest gasn kauwen. Wij het allemaal doen. Maar toen ik op 4900 m uit de bus stapte had ik een heel licht hoofd en hele rare benen, of ik er zo door kon zakken.Na dit punt gedaald naar 3200 m voor de lunch en toen ging het niet goed bij mij. Dus heb ik in het restaurant op een bed van de eigenaar gelegen en na eennhalf uurtje en een kop sterke coca thee ging het weer beter. Daarna nog geprobeerd condors te spotten, maar we zagen ze wel, maar te ver weg. Daarna in een heel klein plaatsje naar ons hotel gegaan. Heel apart familiehotel, erg leuk en prima eten. Ik heb nog wel even met een ibuprofen een uurtje geslapen voor het avondeten. Er waren meer reizigers niet lekker.Morgen gaan we echt condors spotten om acht uur in de ochtend en daarna gaan we wandelen ongeveer anderhalfuur. Ik weet niet of dat zal lukken. Ik kijk morgen wel even hoe ik me voel.Als ik nu in het hotel de trappen heb gelopen, voel ik mijn hoofd alweer.Dus lekker vroeg naar bed en morgen weer vroeg op.We zien wel wat de dag ons morgen brengt.

1. Josien:
    9 mei 2016
    Hoi mam, wat leuk om te lezen allemaal. En erg vervelend van de hoogte ziekte. Ik hoop dat je er snel geen last meer van hebt.

XXX Josien