maandag 9 mei

9 mei 2016 - Cabanaconde, Peru

Vandaag naar de condors geweest. Wij hadden echt geluk vertelde de gids. Hij was er al 3 keer geweest,maar nog nooit zoveel condors gezien. Ik denk dat er wel een stuk of vijftien daar in de kloof zweefden. Toch moeilijk om zo'n beest op de foto te krijgen, met mijn huis tuin en keuken fototoestel, maar ik heb er een aantal opstaan. Het was prachtig om die vogels te zien zweven daar, soms vlak over je hoofd of recht op je af.Daarna ging er een ploegje met de gids een hike maken, maar ik had bij die condors toen ik trappen op moest al last van mijn ademhaling en van die zware benen, dus ik ben niet meegegaan, want het was best klimmen en dalen.en we zitten nu op 3500 m. Dus ik ben met een paar andere na de show terug naar het hotel gegaan, nog wel met de hike groep gepicknickt tussen de bergen, toen gingen zij weer verder en wij lekker in de zon op een terras bij het hotel.Morgen rijden we weer verder de Andes in en dan bezoeken we wat dingen onderweg, maar er is dan weer eeen hike en deze keer van wel 4 tot 5 uur. Ik ga met drie anderen dan rechtstreeks naar het hotel in Chivay en kunnen we daar wat dingen bekijken. Vanmiddag eerst borrelen met de groep in het dorp en daarna bij het hotel eten en dan vroeg naar bed, want vanmorgen moesten we om half 7 op en morgen ook weer. Het is net werk hahahaha.Al een week voorbij het lijkt veel langer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corina:
    9 mei 2016
    Klinkt goed allemaal en 15 condors is inderdaad uniek! Veel plezier nog en ik hoop dat je minder last krijgt van de hoogte. In Nepal verleiden ze dat je 's ochtends en 's avonds knoflooksoep moet eten. Xx Corina
  2. Symone De Jong:
    10 mei 2016
    Wel, apart dat jij ook zo'n last hebt van de hoogte. Ik weet wat je doormaakt. Maar zodra je lager gaat is het direct over.
    Wat goed dat jullie zoveel condors hebben gezien. Mooie vogels en wat zijn ze groot. Geniet nog lekker van je reis.