Bij Kees en Elly

9 mei 2017

dinsdag 2 mei om 4 uur met taxi naar denpasar luchthaven. Om 7.00 uur vertrok het vliegtuig.We waren rond 7.00 uur in jogjakarta en daar stonden Kees en Elly ons op te wachten met auto met chauffeur. Bij wedi eerst naar moeder van Jonkie, daar het huis bekeken en thee gedronken en van alles te eten gekregen. Toen naar huis van Kees en Elly en Met Elly's moeder kennisgemaakt.
Daar weer van alles drinken en eten. Na de lunch even gerust en toe even lopend naar Graf van Alexander en naar kennis in oud Javaans huis. daar weer hartelijk ontvangen en mochten we het huis ook zien.
'savonds in de tuin gezeten en pas laat gegeten, omdat de plaatselijke afhaal erg veel klandizie had. Na het eten douchen en naar bed.

woensdag 3 mei met de auto met chauffeur naar Batun gereden en allerlei keramiek bekeken, daarna naar hotel The Queen of the South gereden. Prachtig gelegen op de berg met uitzicht op de Indische Oceaan. Vanmiddag heerlijk gezwommen en geluncht en tegen de avond voor ons huisje van het uitzicht genoten en de zonsondergang. Donderdag naar het strand gegaan met de trap naar beneden. In de oceaan gelopen. Josien en Elly op een quad gereden en Kees en ik met een andong (paard en wagen ) weer terug naar de trap van 127 treden naar het hotel.
In de middag in het zwembad gelegen en lekker geluncht. In de avond een klein hapje gegeten en nog even lekker buiten gezeten.

Vrijdag naar jogjakarta geweest naar de mallioboro straat. Allemaal winkels en stalletjes op de straat. Veel van hetzelfde,wel nog een sarong gekocht.
Daarna naar  ambarokmo plaza  lievelings winkelcentrum van Sabrina. Veel merk winkels daar. Pizza gegeten en er was enorme regenbui en heel veel wind gelukkig zaten we binnen.
'sAvonds lekker buiten gezeten.

Zaterdag met Kees een uurtje in de buurt gefietst. Eerst Kees zijn verjaardag gevierd met taart.Toen gaan fietsen. Toen we terugkwamen waren Ron, Josie en Henny er uit Wormerveer,die kwamen Kees feliciteren. Even bij Kees koffie en taart en toen met zijn allen gegeten in een restaurant bij Klaten. Was erg gezellig en lekker.
Daarna gingen Josie en Hennie en Ron weer weg en wij naar een oudleerling van Elly in Klaten met een heel groot huis en een zwembad. Daar gezwommen en kregen we weer allerlei hapjes. Toen nog wat boodschappen en weer terug naar Wedi.
Morgen Elly's verjaardag.
Zondag 6 mei.
Elly 50. in de ochtend nog even gefietst en foto shoot en bij kennissen thee drinken en even kijken bij de buren die het eten voor de verjaardag klaarmaakten. Toen we thuis kwamen stond er een tafel vol met eten. Dat was bezorgd door de chauffeur van de vrouw van het zwembad en ook nog drie jurken voor Elly en een zwempak. Bijzonder hoor.Daarna het huis gereed maken voor het feest. Allerlei mensen kwamen helpen. Er was ook een synthesizer en microfoons en boxen. Vanaf drie uur kwamen mensen uit de buurt met hun kinderen.En ook nog familie. Ik denk wel 80 man. Eerst allemaal liedjes zingen en toen soep met ballen eten. daarna kreeg iedereen doosjes met eten erin.Het duurde tot ongeveer vijf uur, toen gingen de meeste weg, wat familie en buren bleven nog even helpen opruimen en kletsenen al dat eten opmaken of meenemen en ook nog uitgedeeld in de buurt, want wat er bezorgd was door de chauffeur was teveel voor ons om op te eten.
'sAvonds nog even lekker buiten gezeten, want het was een warme en drukke dag geweest.
Taman Sari( waterpaleis)geweest vandaag. Met gids door paleis en omgeving gelopen. Dit was erg leuk, wel erg warm ook weer vandaag. Daar hebben Kees,Elly en Josien Luwat koffie geprobeerd.Daarna weer met de
chauffeur terug, onderweg geluncht en spekkoek gescoord voor Josien.

Wij zitten nu op het vliegveld bij Jakarta en vliegen om 10 uur terug.
We hebben een prachtige vakantie gehad en ook erg leuk bij Kees en Elly.